Belina Shop

Kroni Anwar Ibrahim - Farah Afifa

1. 10 Ogos lalu adalah ulangtahun kelahiran AnWAR yang ke 62. Kebiasaannya hari bersejarah bagi AnWAR disambut secara eksklusif dengan kehadiran tetamu yang terhad sekitar 10-12 orang dan diadakan di hotel 'bintang 5' di Petaling Jaya.

2. Tetamu yang hadir ialah kroni AnWAR yang disebut sebelum ini iaitu Azmin dan Shamsidar selain AnWAR dan Wan Azizah. Ada dua pasangan lagi yang menjadi tetamu yang mana 1 pasangan itu ialah rakan tenis AnWAR berbangsa Melayu.

3. Selain bersantai dan menikmati majlis tersebut, AnWAR akan dihadiahkan lagu "Endless Love" oleh Shamsidar Taharin dengan nyanyian yang penuh syahdu dan beremosi (tangkap leleh beb). Satu lagi lagu 'hadiah' kepada AnWAR ialah lagu tema filem Titanic "My Heart Will Go On".

4. AnWAR akan hadir tanpa anak-anak, begitu pasangan yang lain. Hanya seorang kanak-kanak sahaja yang hadir bernama Farah Afifa dari pasangan Azmin-Shamsidar. Begitu istimewa sekali anak ini. Pasti dibawa Shamsidar ke mana-mana majlis yang melibat AnWAR.

5. Begitu juga jika ada majlis di rumah AnWAR (kediaman rasmi TPM Jln. Damansara [dulu]), Farah Afifa pasti akan dihulur Shamsidar kepada AnWAR biarpun Wan Azizah yang berdiri di sisi AnWAR masam mencuka dan diam membisu!

6. Farah Afifa akan terus dibawa ke sebuah bilik di tingkat atas rumah AnWAR oleh pembantunya untuk berehat atau bermain. Betapa sibuknya AnWAR melayani tetamu di tingkat bawah, beliau akan nnaik ketingkat atas menjenguk Farah Afifa.

7. AnWAR juga membahasakan dirinya 'PAPA' ketika mengagah Farah Afifa (masih bayi tika itu). Apabila Farah Afifa semakin besar, AnWAR juga mengajar Farah Afifa memanggilnya 'PAPA'. Kenapa? Mungkin AnWAR boleh jawab dlm ceramah nanti.

AnWAR cukup mengambil berat tentang Farah Afifa! Amat bertuah sekali kanak-kanak bernama Farah Afifa ini, punya dua orang bapa. Satu daddy dan satu papa dan punya seorang ibu yang dipanggil mummy. Hidupnya dilimpahi kemewahan serta ditatang bagai minyak yang penuh oleh 'dua' bapanya dan seorang ibu. Adik beradiknya yang lain pun tidak seuntungnya, hanya mendapat kasih sayang seorang bapa dan seorang ibu.

TAPI, Farah Afifa ini amat tidak disukai oleh Wan Azizah serta semua keluarga AnWAR. Persis ibu tiri konvensional, setiap kunjungan Farah Afifa ke Bukit Segambut akan disambut dingin Wan Azizah. Beliau tidak dapat mengawal perasaannya dengan 'body language' seperti mahu menghalau Farah Afifa setiap kali berhadapan dengannya.

Ini dilema Wan Azizah dan keluarganya! Namun AnWAR seperti tidak memperdulikannya, kerana menurut AnWAR kepada Wan Azizah, beliau menumpahkan sepenuh kasih sayangnya kepada anak-anak dan Farah Afifa. Barangkali inilah yang tidak dikehendaki Wan Azizah! Kasih sayang suami hanya kepadanya dan anak-anak sahaja.......

Sekian.

0 comments:

Post a Comment